Skrivarkväll 18.11 med Ålf och Prosa

Blanketten stängdes: 2021-11-15 23:59:00 GMT+0200

Varmt välkommen med på skrivarverkstad med Åbolands litteraturförening och Ämnesföreningen Prosa! På torsdag 18.11 kl.18-20.30 samlas vi i SFV:s lokaler i Åbo (Tavastgatan 30 D 33-34) och låter poesin flöda. Vi gör skrivövningar tillsammans, skriver poesi, och delar med oss till varandra av det vi skrivit. Skaparkraft och energi i höstmörkret utlovas!

Prosa bjuder på värmande drycker med tilltugg, och ett glas vin till den som önskar.

Skrivarverkstaden leds av Tove Hagström från Åbolands litteraturförening.

Max antal deltagare: 15 personer.

Sista anmälningsdag: 15.11

Det kostar inget att delta i skrivarverkstaden.

Kom med och skriv för att du gillar att skriva dikter, vill uttrycka dig själv, vill testa på att skriva poesi i vilket format som helst eller för att du har lust att fira en mysig novemberkväll tillsammans med poesiintresserade människor. Kanske du har lust att recitera en dikt du skrivit själv under Ordens estrad - en poesikväll i december - som ordnas på Kåren i Åbo, fredag 3.12.2021 kl. 18. I så fall kan du arbeta fram dikten under skrivarverkstaden. Till verkstaden kan du också ta med dig halvfärdiga dikter som du gärna vill jobba vidare med.

Välkommen!

Du måste inte vara en medlem i en förening för att kunna anmäla dig

Personuppgiftspolicy